Välkomna till en ny vår med björnarna!

• 21 mar 2023
  • barnverksamhet, björnarna

Våren är här och därmed är det dags för björnarna att gå ur ide. Tisdagen 28 mars startar gruppen för våra yngsta medlemmar upp sina lekfulla orienteringsträningar. Välkommen att anmäla er!

Intresseanmälan Jukola

• 15 mar 2023
  • jukola, tävlingsresa

Kungälvs OK planerar att åka till Jukola som avgörs i närheten av Borgå i Finland och inför det behöver vi få ett underlag på hur många som är intresserade av att följa med. I dagsläget är alla kostnader okända utan det får vi återkomma med senare. Anmäl ditt intresse att följa med till Jukola här.

Vinnare och rätt svar från mars poängpromenad

• 14 mar 2023

Mars månads poängpromenad lockade 106 vuxna och 25 barn i senvintervädret. Här är denna omgångs vinnare och rätt svar. Tack till alla som ville vara med! Välkomna åter 2 april.

Cecilia Groth ny ordförande i Kungälvs OK

• 11 mar 2023
  • cecilia groth, ordförande, stefan johansson

image: Cecilia Groth ny ordförande i Kungälvs OK

Under årsmötet i onsdags lämnade Stefan Johansson över ordförandeklubban till Cecilia Groth efter förtjänstfullt arbete under flera år. Cecilia är ett känt ansikte för de flesta efter att ha varit djupt involverad i klubbens verksamheter, exempelvis i ungdomskommittén, styrelsen och som tävlingsledare bland annat under Sprint-SM i våras. Stort tack till Stefan för ett utmärkt ordförandeskap och lycka till Cecilia som ny ordförande i Kungälvs OK!

Årets första klubbmästare korade

• 3 mar 2023
  • klubbmästerskap, milen-km

Årets första klubbmästare korades under tisdagkvällen i veckan när ett gäng flinka löpare tog sig an de tio kilometrarna runt det gröna spåret i Fontin och två varv runt elljusspåret för yngre. I gästande OK Alehofs sällskap tog sig Karl Aderstedt Althoff och Anna Berlin sig runt snabbast på milen och Filip Ankerson och Stina Gamberg de två varven runt två och halvan. Stort grattis till KM-titeln!