Cecilia Groth ny ordförande i Kungälvs OK

• 11 mar 2023
  • cecilia groth, ordförande, stefan johansson

image: Cecilia Groth ny ordförande i Kungälvs OK

Under årsmötet i onsdags lämnade Stefan Johansson över ordförandeklubban till Cecilia Groth efter förtjänstfullt arbete under flera år. Cecilia är ett känt ansikte för de flesta efter att ha varit djupt involverad i klubbens verksamheter, exempelvis i ungdomskommittén, styrelsen och som tävlingsledare bland annat under Sprint-SM i våras. Stort tack till Stefan för ett utmärkt ordförandeskap och lycka till Cecilia som ny ordförande i Kungälvs OK!

Cecilia Groth heter Kungälvs OKs nya ordförande och som tar över efter Stefan Johansson, vilket klubbades igenom under årsmötet 8 mars. Cicci har varit en stor drivande kraft i klubben under flera år genom sitt engagemang i träningsverksamheten, som sekreterare i styrelsen och som tävlingsledare framförallt under Sprint-SM som avgjordes i våras. Att Cecilia Groth tar vid som ordförande känns därför naturligt för är det någon som skulle kunna axla manteln så är det just hon.

- Jag vill att klubben ska fortsätta vara välkomnande för nya och gamla medlemmar i alla åldrar så det är roligt att vara med på träningar, tävlingar och att arbeta för klubben. Vi ska ha lag i de stora stafetterna såsom 10mila, U10-mila och 25-manna, både i ungdomsklasser och seniorklasser och arbeta för att så många som möjligt vill komma med då det ger en fin klubbgemenskap. På tävlingssidan ska vi arrangera Pepparkaksluffen eller annat arrangemang minst en gång om året och underhålla våra kartor därefter, säger Cecilia om sin syn på klubbens målsättningar.

Vi tackar Stefan Johansson för ett utmärkt arbete och välkomnar Cecilia Groth som ny ordförande i Kungälvs OK.