Häng med Kungälvs OK på 25-manna!

• 29 jun 2023

image: Häng med Kungälvs OK på 25-manna!

6-8 oktober avgörs årets upplaga av 25-manna i Stockholm och Kungälvs OK planerar att ha två lag på startlinjen. Klubben står kostnadsmässigt för resa, boende och deltagande i stafetten på lördagen. Hotell är bokat och resan upp sker förmodligen med buss. Visst vill du följa med? Anmäl ditt intresse via klubbaktiviteter på Eventor redan nu!

Skön sommarkväll vid Härsvatten

• 28 jun 2023
  • härsvattenloppet

image: Skön sommarkväll vid Härsvatten

Det brukar vara fint väder när Härsvattenloppet avgörs och länge såg traditionen ut att brista genom ett ihållande regn och åskväder under dagen. Men precis lagom till start sprack himlen upp och vi fick en fantastiskt skön sommarkväll i gott sällskap. Lukas Groth, Kristin Ekdala, Isabella Stiernstedt och Wilgot Bergagård var snabbast runt i sina respektive klasser denna gången.

Rapport från resan till Jukola och Venla

• 26 jun 2023
  • jukola, klubbresa, stafett, venla

image: Rapport från resan till Jukola och Venla

Förra helgen åkte ett gäng kungälvslöpare till Finland för att delta i stafetterna Jukola och Venla, vilket kan ses som motsvarigheterna till svenska 10-mila. Här är Ulla Einarssons betraktelser från resan.

Sonia Jolly Jansson tävlar i Europeiska Ungdomsmästerskapen

• 22 jun 2023
  • em, eyoc, sonia jolly jansson

image: Sonia Jolly Jansson tävlar i Europeiska Ungdomsmästerskapen

Imorgon inleds Europeiska Ungdomsmästerskapen där Velingrad i Bulgarien står för värdskapet. Kungälvs OK har representation genom Sonia Jolly Jansson, som springer i Frankrikes färger i klassen för 16-åringar under morgondagens inledande sprint. Sonia bor i Frankrike men tävlar för Kungälvs OK under O-Ringen varje år. Vi önskar ett stort lycka till!

Sommarcupen avgjord

• 13 jun 2023

image: Sommarcupen avgjord

I och med avslutande sprintetappen vid Thorildskolan i torsdags slutfördes årets upplaga av Sommarcupen. Här är detta års segrare. Prisutdelning kommer ske i samband med Härsevattenloppet den 27 juni.

Gröngula DM-segrare i sprint

• 13 jun 2023
  • dm, mästerskap

Under söndagen avgjordes distriksmästerskapet i sprint där Ulla-Britt Ordasi (D75) och Kristin Ekdala (D50) sprang så bra att det räckte hela vägen till seger i respektive klass. Utöver segrarna hade Kungälvs OK pallplatser genom Cecilia Groth, tvåa i D50 bakom Kristin, Anna Berlin, tvåa i D45 och Karl Aderstedt Althoff, trea i H18. Grattis till fina insatser!

Vinnare och rätt svar från junis poängpromenad

• 8 jun 2023

Vårsäsongens sista poängpromenad innan sommaruppehållet lockade runt 100 deltagare. Tack till alla som ville vara med! Här är denna omgångs vinnare och rätt svar.

Årets klubbmästerskap avgjort vid Surtesjön

• 4 jun 2023
  • klubbmästerskap

image: Årets klubbmästerskap avgjort vid Surtesjön

I strålande solsken avgjordes årets klubbmästerskap i orientering vid Surtesjöns badplats torsdagen 1 juni där kombatanterna tog sig an Staffan Asplunds banor. Här är resultatet. Stort grattis till de nykorade regerande klubbmästarna!