Välkomna till en ny vår med björnarna!

• 21 mar 2023
  • barnverksamhet, björnarna

Våren är här och därmed är det dags för björnarna att gå ur ide. Tisdagen 28 mars startar gruppen för våra yngsta medlemmar upp sina lekfulla orienteringsträningar. Välkommen att anmäla er!

Björnarna startar 28/3 och håller på till 13/6, tisdagar. Vi samlas kl. 18 vid klubbstugan i Fontin och avslutar kl. 19. Håll gärna koll på hemsidan där det löpande läggs upp information.

Upplägget på träningarna brukar vara:

• samling och upprop, lekfull uppvärmning tillsammans
  • övningar där barnen får bekanta sig med kartan, karttecken, hur man passar kartan och andra saker som hör till orientering, oftast uppdelat i mindre grupper
  • orienteringsövning/orienteringsbana
  • gemensam avslutning

Vi som är ledare är ideella och gör detta på vår fritid. Det är jättebra om en vuxen kan vara med och stötta barnet, framför allt i orienteringsmomentet. Det är inget krav på att man som vuxen kan orientera.

Utrustning: Vi är utomhus så kläder anpassas efter rådande väderlek, men i orientering har vi alltid långbyxor. Det kan vara bra att ha med vattenflaska.

Bli medlem: Det går bra att prova på 2 tillfällen innan man betalar medlemsavgift, instruktion för hur man blir medlem finns via hemsida. Som medlem omfattas barnet av en gruppförsäkring under träning.

Medlemmar anmäler sig denna vägen: Anmälan för medlemmar.

Nytillkomna och ännu inte medlemmar: Anmälan för inte medlemmar.

Väl mött i skogen!

/Ledarna