Till minne av Göte Niklasson

• 29 jan 2024
  • minnes ord

image: Till minne av Göte Niklasson

I början av året gick en av våra klubbmedlemmar bort. Göte har varit klubben trogen sedan 50-talet och var med och byggde klubbstugan i Svartedalen. Han var aktiv både inom orientering och skidåkning men på grund av jobbet på Barnvagnslagret så var det svårt att hinna med orientering på helgerna men det var sporten som gällde sommartid.

De flesta kommer ihåg honom som väldigt aktiv inom skidsektionen och han hann med att åka 35 Vasalopp det första redan 1959 och det sista 2013, han genomförde klassikern ett antal gånger samt åkte flera internationella långlopp på längdskidor.

Göte har suttit i styrelsen och även varit ordförande i klubben. Han var en viktig drivkraft för att genomföra loppmarknaden som klubben arrangerade på Folkets park under många år.

Tack för ditt engagemang och vila i frid