Vill du bidra till att föra vår klubb framåt?

• 2 okt 2023
  • klubbarbete, kommittéer

image: Vill du bidra till att föra vår klubb framåt?

Kungälvs Orienteringsklubb är en ideell idrottsförening, allt arbete som sker i klubben, sker ideellt genom styrelsen, kommittéer och uppdrag. Just nu pågår arbetet med att bemanna nästa års organisation. Anmäl ditt intresse redan nu om du vill vara med och föra vår klubb framåt!

Läs nyheten för mer information.

DU behövs, hur kan du bidra till FÖRENINGENS ARBETE?

Kungälvs orienteringsklubb (KOK) är en ideell idrottsförening, allt arbete som sker i klubben, sker ideellt genom styrelsen, kommittéer och uppdrag.

Utan våra kommittéer och uppdrag skulle vi inte kunna fortsätta vara en idrottsförening, som levererar möjligheter för träningar, tävlingar och allt där omkring. För att arbetet inte skall bli för tungt för några få, behöver vi vara fler som hjälps åt och delar på arbetet.

Vi vill därför uppmuntra dig som medlem, anmäla dig själv som intresserad, kontakta valberedningen IDAG.

Det finns stora som små uppdrag, ungdomar över 16 år är också varmt välkomna att hjälpa till att driva föreningens arbete framåt.

Valberedningen
Teres Zachrisson           Stefan L Johansson
teres_z@hotmail.com stefanaseby@gmail.com

Exempel på kommittéer och uppdrag – vad som är aktuellt just nu:

Festkommittén – klubben fyller 65 år i år

Informationskommittén – hemsida och sociala medier

Poängpromenadskommitténaktivitet en gång i månaden för allmänheten

KOK-punktskommitténklubbstugan är fungerade för verksamheten

Tävlingskommittén/uppdragsamordna inför tävlingar

TRUT-Ungdomskommitténträningar, uttagningar, alla grupper

Hittaut-kommitténaktivitet april-okt för allmänheten (friskvård)

Skol-OL-kommitténutbildning i skolorna, första träffen med nya barn/ungdomar, återväxt

Vättefjällsvandringenarrangemang 1 gång per år med Alehof för allmänheten

Idrottsrabattenalla medlemmar kan sälja, bra inkomst till klubben

Klädförsäljningklubbkläder, syns tillsammans på träningar/tävlingar

Några av dessa kommittéer och det arbetet som medlemmar gör, ger inkomster till klubbens som medför att t.ex. medlemsavgifter, tränings- och tävlingskostnader går att hålla nere. Klubben kan också subventionera t.ex. klubbresor, underhåll av stugan och orienteringsmateriel.

Det finns även fler uppdrag i stort och smått och inte att förglömma vår Styrelse (Styrelsen, revisorer och valberedning väljs på årsmötet).

Men nu till allmänna mötet, där vi i valberedningen föreslår funktionärer till kommittéer och uppdrag.

Så vänta inte, hör av dig till någon av oss och berätta vad du vill bidra med till vår fina klubb.