Häng med Kungälvs OK på 25-manna!

• 29 jun 2023

image: Häng med Kungälvs OK på 25-manna!

6-8 oktober avgörs årets upplaga av 25-manna i Stockholm och Kungälvs OK planerar att ha två lag på startlinjen. Klubben står kostnadsmässigt för resa, boende och deltagande i stafetten på lördagen. Hotell är bokat och resan upp sker förmodligen med buss. Visst vill du följa med? Anmäl ditt intresse via klubbaktiviteter på Eventor redan nu!

25-manna är en jätterolig stafett-tävling med 25 orienterare i varje lag, där ett stort spann av åldrar deltar. Det brukar kallas att "världens bästa klubb vinner". Tävlingen brukar gå i Stockholmsområdet och 2023 är det Botkyrka och Lida naturreservat som gäller. En utmanande och vacker terräng belägen i södra Botkyrka.

2022 var det 320 lag som startade, dvs 8000 löpare från många olika länder. Så det blir en folkfest! På lördagen 7/10 går stafetten och på söndagen 8/10 är det en individuell tävling, 25-mannakorten.

Vid årsmötet beslutade klubben att satsa på höstens 25-manna med målbilden 2 st lag från Kungälvs OK!, dvs 50 st löpare. Det kan bli en riktig klubbfest.

Detaljer är inte spikade, men klart är att klubben står för stafett, resa och boende för ca 50-55 personer! Mat får man stå för själv förutom frukost på hotellet.

Karin Aderstedt Althof har bokat plats för 60 personer på Motel L i Älvsjö, där vi bott tidigare, bla vid förra årets 25-manna.

Hur vi reser dit är än så länge öppet, bla beroende på hur många vi blir och hur smidigt det kommer att vara att ta sig till arenan utan egen buss. Men troligtvis är det buss som gäller.

I det fallet är ett rimligt upplägg:

Fredag 6/10 - Avfärd från Kungälv med buss ca 14-15, mot Älvsjö
Lördag 7/10 - 25-manna-stafetten. Gemensam middag på kvällen.
Söndag 8/10 - 25-mannakorten (individuell medeldistans). Hemfärd och hemma ca 20-22 på kvällen.

För info, se www.25manna.se.

Anmäl dig via klubbaktivitet på Eventor.

Efter sommaren återkommer vi med mer information om arrangemanget.

Mvh

Tränings- och uttagningskommittén (TRUT)
Ungdomskommittén (UK)
Kungälvs OK