Fantastisk kväll vid Härsvatten

• 1 jul 2022
  • härsvattenloppet, säsongsavslutning, tävling

I tisdags avslutade vi vårsäsongen med traditionella Härsevattenloppet och vilken kväll vi fick! Strålande solsken, vindstilla, skönt bad och grillning därtill. Hela 44 klubbkamrater hade samlats denna kväll för att ta sig runt sjön.

SMHi hade utlovat strålande solsken när den årliga upplagan av Härsevattenloppet avgjordes uppe i Svartedalen och väderprognosen gjorde ingen besviken. Det blev en fantastiskt trevlig kväll där så många som 44 klubbmedlemmar tog sig runt sjön.

Snabbast i de fyra klasserna blev Karl Aderstedt Althoff (som avslutade loppet med att trampa snett fem meter innan målgång och föll handlöst. Hoppas det gick bra!), Kristin Ekdala, Arvid Hägerstrand (med gips på ena armen!) och Nelly Groth.

Efter avslutat lopp passade de flesta på att ta sig ett dopp i sjön. Så som sommaren varit hittills är det så varmt i vattnet att det knappt är svalkande. Under tiden badet pågick tändes grillar och kvällen avrundades med att fylla magarna med korv och hamburgare.

Det var en fantastisk kväll där glädjande många klubbmedlemmar kom dit medan myggen inte gjorde det. Och ingen sprang bort sig, bara en sån sak! Tack alla som ville vara med, det var verkligen jättetrevligt!

Bilder från kvällen