Nya klubbmästare på milspåret korade

• 23 feb 2022
  • klubbmästerskap, milen-km

Årets första KM avgjordes under tisdagskvällen när nio tappra löpare gav sig ut i mörkret. Först av herrarna tillbaka kom Karl Aderstedt Althoff och Ulrika Linge av damerna och därför kan titulera sig 2022 års första klubbmästare.

Det var en stillsam men lite kylig kväll i Fontin när årets första klubbmästerskap avgjordes. På schemat stod att så fort man mäktade med ta sig runt milspåret i Fontin vilket lockade nio tappra löpare att ställa sig på startlinjen. Den som inte ville ta sig runt milspåret kunde ta sig runt elljusspåret eller femman istället, vilket många yngre löpare gjorde.

Snabbast tillbaka av alla blev Karl Aderstedt Althoff tätt följd av Axel Ekdala. När det kom till tredjeplatsen var Erik Östling (regerande mästare i Skinkloppet) och Alwin Einarsson axel vid axel (sina egna axlar, inte den Axel som kom tvåa, red anm.) in på upploppet. Trots ben som trumpinnar gick det inte att särskilja dem över mållinjen vilket gjorde tredjeplatsen delad.

Starkast i damklassen blev Ulrika Linge på fina 54 minuter, vilket glatt gladde segrarinnan som hade som mål att lyckas komma under timman.

Starkt sprunget alla deltagare, stora som små!

Resultat:

Bilder från kvällen: